Ekonomi

ABD Gümrük Tarifelerinin Çinli Elektrikli Araç Üreticileri Üzerindeki Etkisinin Minimal Olması Bekleniyor – Morgan Stanley

Morgan Stanley (NYSE:MS) analistlerinin Pazartesi günü yayınladıkları bir rapora göre, ABD’nin Çin elektrikli araçlarına (EV) uyguladığı gümrük vergilerinin iki katına çıkarılması önerisi ciddi görünebilir, ancak bunun Çin’in EV ihracatı üzerindeki etkisinin “küçük olması bekleniyor”.

Son bilgiler, Başkan Biden yönetimindeki yönetimin, Çin EV’lerinin Amerika Birleşik Devletleri pazarında satılmasını engellemek için Enflasyon Azaltma Yasası (IRA) kapsamındaki mevcut sübvansiyon istisnalarına ek olarak tarifeleri %27,5’ten %100’e çıkarmayı düşündüğünü gösteriyor. Çin Otomobil Üreticileri Birliği (CAAM), Çin’in 2023 yılında ABD’ye 75.000’den az araç ihraç ettiğini ve bu rakamın toplam araç ihracatının %2’sinin altında olduğunu bildirmektedir. BYD gibi büyük üreticiler, artan ekonomik milliyetçilik nedeniyle Amerika Birleşik Devletleri pazarında satış yapmayı düşünmüyor.

Morgan Stanley analistleri, “Amerika Birleşik Devletleri tarafından önerilen gümrük vergisi artışının satılan araç sayısı üzerinde küçük bir etkisi olacak gibi görünse de, bunu, gümrük vergilerinin ve diğer düzenleyici önlemlerin başlangıçta düşündüğümüzden daha hızlı ve kapsamlı bir şekilde uygulanabileceği Batı ülkelerinde yükselen ekonomik milliyetçiliğin bir işareti olarak yorumluyoruz” dedi.

Şu anda, Meksika’dan ithal edilen Çin elektrikli araçları ve bileşenleri üzerindeki etki ve Avrupa Birliği ve Kuzey Amerika Serbest Ticaret Anlaşması (NAFTA) bölgelerinin ABD’ninkilere benzer tarifeleri yürürlüğe koyup koymayacağı konusunda önemli belirsizlikler mevcuttur. Çin Gümrüğü tarafından bildirildiği üzere, 2024 yılının ilk çeyreğinde 100.000 adetlik ihracatla Meksika’nın Çin araç ihracatı için ikinci en büyük pazar olduğunu belirtmek önemlidir.

Morgan Stanley, ABD hükümetinin gümrük vergilerindeki olası artışının “Çinli araç üreticilerini yabancı yerlerde üretim yapma stratejilerini hızlandırmaya ve Batı ülkelerinde artan ekonomik milliyetçiliğin zorluklarını daha iyi yönetmek için ittifaklar veya ortak girişimler aramaya teşvik edeceğini” öngörüyor.

Analistlere göre, Güneydoğu Asya Ülkeleri Birliği (ASEAN), Latin Amerika (LATAM) ve Orta Doğu pazarları Çin’in elektrikli araç ihracatına daha açık görünse de, Çinli araç üreticileri ve bileşen tedarikçilerinin önümüzdeki iki ila üç yıl içinde denizaşırı üretim yatırımlarını artırması bekleniyor. Bu strateji, daha fazla ekonomik milliyetçiliğe karşı korunmak için diğer ülkelerde üretim tesisleri kurmayı amaçlıyor.

3. parti reklam. Investing.com’un sunduğu veya önerdiği bir teklif değildir. Feragat detaylarına buradan bakın veya reklamları kaldırın

Bu makale yapay zeka yardımıyla oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Ek ayrıntılar için Hüküm ve Koşullarımıza bakın.

haberhaymana.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu